عوامل موثر در افزایش تخم گذاری بلدرچین

افزایش بازدهی تخم بلدرچین

مهرخواه|بلدرچین


3 مورد از عوامل موثر در افزایش تخم گذاری بلدرچین

افزایش تخم گذاری بلدرچین| میزان تخم گذاری به عوامل مختلفی در طول دوران تخم گذاری بستگی دارد

برای برخورداری از حداکثر میزان بهره وری در پرورش گله ها نیاز به رعایت یکسری اصول و نکات مهم است
توجه به نکات گفته شده در این مقاله برای حداکثر بهره وری گله مولد تخم گذار لازم است.

جیره غذایی غنی و آب کافی برای تخم گذاری بلدرچین ها

از عوامل مهم و همینطور موثر در میزان تخم گذاری پرندگان، جیره غذایی غنی و آب کافی است. در واقع جیره غذایی سرشار از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی تاثیر زیادی در افزایش کیفیت تخم های دارد، همینطور تهیه مواد غذایی سالم، تمیز و بدون آلودگی هایی نظیر قارچ برای شما یک گله سالم و مولد با سود دهی بالا را فراهم می کند.
توجه کنید که غذای زیاد اصلا و ابدا مناسب نیست میزان مصرف غذای یک بلدرچین بالغ در روز حدود 30 گرم است، تغذیه بیش از این مقدار تاثیر منفی بر میزان تخم گذاری خواهد داشت و همینطور باعث افزایش وزن و مشکلات دیگر می شود.
سعی کنید جیره های غذایی را در دمای مناسب نگهداری کنید، دمای مناسب برای نگهداری جیره غذایی پرنده دمایی در حدود 8 تا 15 درجه سانتی گراد می باشد.
برای پرندگان خود همیشه آب در دسترس بگذارید و از طرفی به تمیز و سالم بودن آب توجه کنید، بهتر است که آب در دمای بین 20 تا 25 درجه سانتی گراد باشد.
به تهویه محل زندگی پرندگان توجه کافی داشته باشید. هوای کافی، وجود اکسیژن و دمای مناسب بین ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد بهترین مکان برای پرورش گله پرنده می باشد.

تامین میزان نور مناسب برای تخم گذاری بلدرچین

از دیگر عواملی که تاثیر مسقیم و بالایی در افزایش تخم گذاری دارد نوردهی مناسب سالن پرورش است. روزانه حدود ۱۶ تا ۱۸ ساعت نور برای افزایش سرعت بلوغ پرندگان نیاز است که این میزان نور سبب افزایش میزان تولید تخم و همینطور بالا بردن کیفیت آن ها می شود.
سعی کنید همیشه یک منبع آب ذخیره داشته باشید زیرا یک قطعی آب 10 ساعته می تواند تا چند روز تولید گله را تحت تاثیر قرار دهد و حتی در صورت قطعی آب به مدت طولانی تر باعث تلفات سنگین تر نیز می شود.
استفاده از قفس های استاندارد
یکی دیگر از دیگر عوامل موثر در میزان تخم گذاری پرندگان، استفاده از قفس های استاندارد است.
قفس استاندارد به قفسی گفته می شود که دارای ارتفاع مناسب، تهویه مناسب بین طبقات، شیب ملایم، تعبیه سینی های مناسب برای جمع آوری فضولات و همینطور دارای ابعاد مناسب باشد. توجه کنید که یک قفس غیر استاندارد همه زحمات شما را در پرورش یک گله به هدر می دهد و شما را با ضرر روبرو می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر از این قیبل و تهیه قفس های استاندارد و مناسب کافی است فقط با ما تماس بگیرید.

توجه داشته باشید که تمامی عواملی که در بالا ذکر شد در صورت عدم رعایت منجر به کاهش میزان تخم گذاری کاهش وزن و اندازه تخم ها و کاهش میزان باروری تخم های بلدرچین های شما می شود برای جلوگیری از این اتفاقات و ضرر های احتمالی حتما با افراد متخصص این حوزه صحبت کنید و مشاوره و راهنمایی بگیرید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *