پاسخ به 5 سوال پرتکرار و مهم در پرورش بلدرچین

افزایش بازدهی تخم بلدرچین

مهرخواه|بلدرچین


 سوال پرتکرار در پرورش بلدرچین | بیشتر افرادی در این حوزه مشغول فعالیت هستند با یک سری از سوالات و مشکلات مشترک روبرو می شوند.امروز تصمیم داریم در این مقاله به رایج ترین سوالات پاسخ بدهیم پس با ما همراه باشید.

  1. شرایط کرچ شدن بلدرچین ها به چه صورت می باشد؟

امروزه که دیگر پرورش بلدرچین به سالن های پرورشی انتقال یافته است و شیوه پرورش در طبیعت به روی زوال است و به همین دلیل کرچ شدن بلدرچین ها هم توسط متختصصین دست خوش تغییر شده است به گونه ای که دیگر در بعضی از نژاد ها مثل بلدرچین های ژاپنی، کرچ شدن یک مسئله ناممکن است و اغلب پرورش دهنده های این نوع از بلدرچین ها برای جوجه گیری مجبور هستند یک دستگاه جوجه کشی تهیه کند و یا اینکه از دایه های استیجاری همچون کبک و کبوتر استفاده کنند تا اینکه بتواند جوجه کشی کنند. اما شایان ذکر است که در این بین گونه های دیگر بلدرچین همانند نژاد معمولی، کالیفرنیایی، هندی، آمریکایی و آفریقایی ، قابلیت کرچ شدن بر روی تخم های خود را دارند.

  1. میزان حداقل مصرف دان برای هر بلدرچین؟

هر بلدرچین به طور معمول روزانه نیاز به ۳۰ گرم دان دارد. این بدان معناست که بلدرچین با مصرف ۳۰ گرم دان در روز سیر می شود و مصرف بیش از این مقدار باعث مشکلاتی چون چاقی و مشکلات جفت گیری و تخم گذاری بلدرچین های شما می شود.

  1. احتمال بیمار شدن جوجه یک روزه بلدرچین چند درصد است؟

بهتر است بدانید که در روزهای احتمال میزان ابتلای یک جوجه بلدرچین به بیماری های مختلفی که وجود دارد بسیار بالا است. برای جلوگیری بهتر از به سایت ما مراجعه کنید و مقاله های مرتبط با پرورش بلدرچین را به صورت کامل مطالعه کنید.

در اینجا به چند نکته مهم برای نگهداری اصولی اشاره می کنیم اما بهتر است برای اطلاعات بیشتر مقاله های مرتبط با این موضوع را بخوانید. سعی کنید محیطی که در آن بلدرچین تازه به دنیا آمده را نگهداری می کنید تمیز و سالم باشد. در وحله دوم از یک لامپ مصنوعی ( با توان مناسب ) استفاده کنید. بعد از گذشت یک هفته مقاومت بنی بلدرچین در مقابل تمامی بیماری ها به طرز چشمگیری بالا می رود.

  1. قفس های مکانیزه پرورش بلدرچین چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

  • استحکام بالا
  • اندازه مناسب برای قرار دادن جوجه های مولد بلدرچین
  • به آبخوری و دانخوری مجهز باشند.
  • دارای جنس استیل و ضد زنگ باشد.
  • جایی برای جمع آوری تخم ها داشته باشد

جنس بسیار فاکتور مهمی است  سعی کنید به هیچ عنوان از جنس پلاستیکی آن استفاده نکنید.  زیرا در این صورت ممکن است بلدرچین ها به بیماری های قارچی و باکتریایی مبتلا شوند.

و اما سوال پرتکرار در پرورش بلدرچین…

  1. آیا افزایش و کاهش قیمت دلار تاثیری در بودجه مصرفی و درآمد حاصل از پرورش بلدرچین می گذارد؟

نمی شود منکر این مسئله که قیمت دلار در اکثر بازارها تاثیر گذار است شویم. پرورش بلدرچین هم قاعدتا یک مسئله مستثنا نیست و افزایش قیمت دلار باعث افزایش قیمت دان نیز خواهد شد و در نتیجه بودجه مصرفی شما افزایش می یابد. اما باید این موضوع را هم مد نظر قرار داد که با افزایش قیمت دلار، قیمت فروش تخم و گوشت بلدرچین نیز افزایش می یابد. با مدیریت و کنترل درست و آموزش های اصولی می توان از ضرر و زیان های احتمالی که  در صورت کاهش و افزایش قیمت دلار احتمال دارد به وقوع بپیوندد جلوگیری کرد.برای اموزش های صحیح و راهبردی فقط کافی است تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *