دلایل ضررهای کلان پرورش دهندگان طیور در زمستان

http://mohsen.mehrkhah.ir/2021/03/17/%d9%be%d8%a7%db%8c%db%8c%d8%b2-%d9%88-%d8%aa%d9%84%d9%81%d8%a7%d8%aa-%d8%b7%db%8c%d9%88%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c-%d9%88-%d9%85%d8%b1%d8%ba-%d9%87%d8%a7/

دلایل ضررهای کلان پرورش دهندگان طیور در زمستان

 ضررهای کلان پرورش | امروزه در تیتر اول برخی از خبرگذاری ها شاهد جمله: «پرورش بلدرچین سود آورترین صنایع» و ورود زیاد و بی سابقه بسیاری از افراد بدون اطلاعات کافی به این حوزه هستیم.
با توجه به این موضوع که فصل زمستان در حال آغاز است، افرادی به تازگی تصمیم به ورود به این بازار را گرفته اند و حتی افراد فعال در این حوزه با دل مشغولی رو به رو اند.
فکر کردن درباره ی این مسئله که گله کوچک طیور شما اولین زمستان خود را تجربه می کنند یک مسئله استرس زا است. مسلماً شما نگرانی بابت سرمازدگی طیور و همینطور عدم نشاط آن ها و حتی کاهش تعداد تخم ها و… را خواهید داشت.
اما اصلا نگران نباشید شما تنها با رعایت چند نکته ساده می توانید در فصل زمستان هم این کار را همانند دیگر فصول سال انجام دهید و در این کار موفق شوید.
در ابتدا باید بدانید کاهش تعداد تخم های تولیدی یک مسئله کاملا عادی است و جایی برای دل نگرانی نیست.
حال برای شروع یک پروسه تا موفقیت یک کاغذ و قلم بردارید و مایحتاج نیاز را لیست کرده و فراهم کنید.
در فصل زمستان شما در قدم اول نیاز به یک محیط گرم دارید، دمای محیطی که در آن طیور خود را نگه داری می کنید باید بین 22 تا 26 درجه سانتی گراد باشد.
در قدم دوم روشنایی محیط مطرح است، تخم گذاری طیور تحت تاثیر غده صنوبری است که توسط میزان نور دریافتی در طول روز کنترل می شود و نیاز دارند در مدت 16 ساعت در معرض میزان نور کافی قرار بگیرند. می توانید از یک یا 2 عدد لامپ 60 واتی برای این کار استفاده کنید.
در قدم سوم بسته به مسئله در منطقه شما میزان سرما به چه اندازه است ممکن است نیاز باشد از سرمازدگی منبع آب پرندگان محافظت کنید. برای این کار می توانید هیترهایی که قابل نصب در زیر آبخوری های فلزی گالوانیزه مخصوص است را خریداری کنید.
در فصل زمستان میزان بیماری ها به طرز چشمگیری افزایش می یابد. هر بیماری یک روش خاص پیشگیری و درمان دارد که در مقاله های عاطی در این رابطه توضیحات بیشتری ارائه می کنیم. برای حفظ سلامت طیور خود در فصل زمستان سعی کنید حتی الامکان اصول بهداشتی را رعایت کنید، جوجه ها را در کنار مرغ های مسن نگهداری نکنید، وسیله های مورد استفاده را تا حد امکان ضد عفونی کنید و توجه داشته باشید که انهدام به موقع و همینطور بهداشتی لاشه های تلف شده در اثر بیماری و واکسیناسیون در پیشگیری به ابتلای دیگر طیور روشی بسیار مؤثر می باشد.
در پایان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و روش های نگهداری و پرورش طیور در تمامی فصل های سال و آموزش های اصولی و گام به گام با مشاوران ما تماس بگیرید.
محسن مهرخواه

image

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *