پاییز و تلفات طیور خانگی و مرغ ها


پاییز و تلفات طیور خانگی و مرغ ها

 

مرغ، طیور ،طیور خانگی | تمام آنچه برای پیشگیری و درمان آنفولانزا مرغی در طیور نیاز است بدانید:
در شغل مرغداری و پروش دام و طیور اکثر افراد فعال در این حوزه را ویروس آنفولانزا نگران کرده است. بله درست متوجه شدید در بین پرندگان نیز مانند انسان آنفولانزا وجود دارد. ویروس های آنفلوانزا در برگیرنده پرندگان، از جمله مرغ و همینطور پرندگان وحشی مانند اردک است. اما در اصل آنفولانزای مرغی نوعی بیماری ناشی از ویروس های آنفلولانزا می باشد که در درجه اول در پرندگان تأثیرات خود را نمایش می دهد.
در بین پرندگان شیوع آنفولانزا سریع است. به وسیله ترشحات بینی و بزاق و …. به راحتی با یک تماس ساده بین پرندگان و مرغ های سالم و درگیر انفلولانزا، این بیماری سریعا رشد می کند و گسترش می یابد. از دیگر روش های فراگیر شدن ویروس آنفولانزا تماس با سطوح آلوده (مانند قفس) است که می تواند سبب شود ویروس از پرنده‌ای به پرنده‌ای دیگر منتقل شود.
#2 چگونه آنفولانزای مرغی سر از طیور خانگی درمی آورد و چه علائمی دارد؟
از مهمترین علل درگیر شدن طیور خانگی با آنفولانزا، پرندگان مهاجر هستند. معمولا گاها به علت تراکم پرندگان، طیور خانگی کنار پرندگان مهاجر قرار می گیرند و ویروس به سرعت پخش می شود.
علائم آنفولانزا در پرندگان می تواند شدید نباشد مثل کاهش تعداد تخم ها و همینطور می تواند شدید باشد مثل ایجاد چندین نارسایی مهم عضو و حتی مرگ طیور. از دیگر علائم درگیر شدن طیور با انفولانزا آبکی بودن مدفوع مرغ هاست، به طور مثال رطوبت بالا در مدفوع طیور از نشانه های افزایش و گسترش آنفولانزا و وضعیت وخیم بین مرغ ها و دیگر طیور است که در این صورت نیاز است سریعا اقدام های لازم برای جلوگیری از تلفات طیور انجام شود. در زیر چند مورد دیگر از علائم ویروس آنفولانزا در طیور را بیان می کنیم.
آنفلوانزا مي تواند موجب كاهش مصرف دان، بي حالي، ژوليدگي پرها و جمع شدن پر پرندگان شود.
توليد روزانه تخم ابتدا كم و حتی كاملاً قطع مي شود و پوسته تخم مرغ نیز به حالت نرم تغییر شکل می دهد.
اين بيماري می تواند سبب ناراحتي تنفسي، سرفه و حتی ريزش ترشحات از چشم و بيني مرغ و دیگر پرندگان شود.
ويروس آنفلوانزا به صورت ورم و كبودي تاج و ريش پرنده نیز به نمایش در می آید.
گاها از دهان و بيني مرغ ها و دیگر پرندگان ترشحات خون آلود خارج مي شود.
تمامی فعالان حوزه پرورش طیور نیاز به آموزش های اصولی برای جلوگیری از ضرر دارند. شرکت تعاونی محسن مهرخواه به عنوان شرکت تولید کننده فرآورده های طیور با تأمین و اجرای خدماتی نظیر مشاوره و آموزش رایگان جهت احداث واحد های تولیدی تخم مرغ محلی و تخم بلدرچین، کارشناسی و همراهی و نظارت بر طرح تولیدی در این راه همراه شماست و با آموزش های اصولی به شما در جهت پیشرفت و گسترش مجموعه کاری کمک می کند.

با ما تماس بگیرید
محسن مهرخواه
http://mehrkhah.ir/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *